DO ZAJĘĆ 23.06.20.
Witam, W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu ostatnie zadanie na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (23.06.20).
oceny końcowe do usosa będą wpisane przeze mnie w tym tygodniu. Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami: 1. https://epodreczniki.pl/a/proces-dekolonizacji/DoQfmJM0L
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- wie co to były terytoria mandatowe
- zna przyczyny i przebieg dekolonizacji
- potrafi wymienić problemy stojące przed nowo powstałymi państwami
2. https://epodreczniki.pl/a/zmiany-kulturowe-i-spoleczne-po-ii-wojnie-swiatowej/DixH7J2oo
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- wie na czym polegały zmiany w życiu codziennym ludzi po 1945 r.
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl) Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia Krzysztof Surowiec
Oceny z II prezentacji i referatu oraz proponowane na koniec
Witam,Witam, W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadanie na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (18.06.20). Oceny z drugiej prezentacji i drugiego referatu zostaną wysłane w najbliższym czasie, proszę uzupełnić jeśli ktoś nie wysłał.
Propozycje ocen końcowych w USOSIE również pojawią się do poniedziałku.
Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami: 1. https://epodreczniki.pl/a/konflikty-bliskowschodnie/DnS4cIeDg
Po zapoznaniu się z materiałami student:
-wie na czym polega znaczenie regionu bliskowschodniego
- zna przyczyny, przebieg, skutki wojen Izraela ze światem arabskim
-potrafi powiedzieć o wojnach w Iraku
2. https://epodreczniki.pl/a/jesien-narodow/D9lAM6jEZ
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- zna przyczyny Jesieni Narodów
- potrafi opisać zjednoczenie Niemiec
- umie wskazać najważniejszych polityków świata i Europy w tym czasie i ich wkład w zmiany geopolityczne
-potrafi wskazać przyczyny, przebieg i skutki konfliktu w Jugosławii
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl) Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia Krzysztof Surowiec
Witam,
W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadania na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (04.06.20).
Za tydzień wystawię Państwu propozycje ocen, proszę uzupełnić prezentacje i referaty jak ktoś jeszcze nie wysłał. Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami:
1. Transformacja gospodarcza i ustrojowa. Początki III RP. https://epodreczniki.pl/a/transformacja-gospodarcza-i-ustrojowa-poczatki-iii-rp/DjFjr3TZK
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- Potrafi wyjaśnić pojęcie „transformacja ustrojowa”
- Rozumie znaczenie „okrągłego stołu” w dziejach Polski
- Wie jak kształtowała się sytuacja polityczno gospodarcza Polski po 1989 r.
2. Integracja europejska. Polska w strukturach NATO i UE.
https://epodreczniki.pl/a/integracja-europejska-polska-w-strukturach-nato-i-ue/DN2IzpcqI
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- Potrafi wskazać wady i zalety obecności Polski w latach
- Rozumiem, dlaczego idea integracji sprzyja zachowaniu pokoju między państwami Europy
- Zna etapy powstawania zjednoczonej Europy
-Potrafi wskazać etapy wstąpienia Polski do NATO
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl)
Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Krzysztof Surowiec
Witam, W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadania na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (28.05.20). Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami: 1. Poznański czerwiec 1956 r. (zał. 1 - Teka Pcz). Proszę zapoznać się z materiałem od strony 7 do 31 w pdf (można więcej poczytać jak ktoś chce)
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- rozumie przyczyny podjęcia wystąpień
- zna przebieg wydarzeń
- potrafi ocenić działalność ówczesnych władz oraz skutki wydarzeń z czerwca 1956
2. Kryzysy społeczno-polityczne w PRL: https://epodreczniki.pl/a/kryzysy-spoleczno-polityczne-w-prl/DzbKNs0re
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- potrafi wskazać przyczyny kolejnych wystąpień robotniczych
- zna ich przebieg
- wie kiedy powstała opozycja demokratyczna w Polsce i jakie organizacje je tworzyły
3. Jak się żyło w PRL-u: https://epodreczniki.pl/a/jak-sie-zylo-w-prl/DQRutXzoj
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- zna dorobek kultury tamtego okresu
- rozumie na czym polegały niedogodności życia w PRL.
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl) Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia Krzysztof Surowiec
Załączniki:
Wszystkie załączniki wygasną 27 lipca 2020 10:14.
Wiadomość wysłana przez system USOS.
Łączna liczba adresatów tej wiadomości: 41
Witam, W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadanie na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (21.05.20). Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami: 1. Ocaleni - historia Polaków z ZSRR (zał. 1). Proszę zapoznać się szczególnie z rozdziałami OKUPACJA SOWIECKA KRESÓW WSCHODNICH,
W NIEWOLI SOWIECKIEJ, DEPORTACJE, ZESŁANI DO ŁAGRÓW, ŻYCIE NA „NIELUDZKIEJ ZIEMI”, ŻOŁNIERZE GENERAŁA ANDERSA, EWAKUACJA
i NA FRONCIE (razem ok. 65 stron).
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- zna sytuację narodowościową na polskich kresach przed wybuchem II wojny światowej
- wie o przebiegu agresji radzieckiej, jej formach i współpracy z Niemcami hitlerowskimi przed i w trakcie II wojny światowej
- potrafi opisać życie Polaków w czasie deportacji sowieckich oraz w łagrach
- zna dzieje odysei żołnierzy generała Andersa
- zna przyczyny, miejsca i skutki ewakuacji części ludności polskiej z ZSRR
- zna przebieg bitwy o Monte Cassino
2. https://epodreczniki.pl/a/okres-stalinizmu-w-polsce/DjT6FOiOw
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- Potrafi wytłumaczyć pojęcie stalinizmu
- Wie jakie były konsekwencje stalinizmu w Polsce
- Rozumie, na czym polega propaganda komunistyczna i socrealizm
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl) Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia Krzysztof Surowiec
Załączniki:
Wszystkie załączniki wygasną 4 czerwca 2020 13:45.
Wiadomość wysłana przez system USOS.
Łączna liczba adresatów tej wiadomości: 41
DO ZAJĘĆ 07.05.20
Witam, W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadanie na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (07.05.20). Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami: 1. https://zbrodniawolynska.pl/zw1/historia (Zbrodnia Wołyńska, proszę przeczytać zakładki: Historia, Świadkowie) Po zapoznaniu się z materiałami student: - zna przyczyny i skutki zbrodni wołyńskiej
- potrafi określić przebieg zbrodni
- zna relacje osób które przeżyły Zbrodnię Wołyńską 2. file:///C:/Users/KS/Desktop/Utrata%20niepodleg%C5%82o%C5%9Bci,%20Polska%20po%20II%20wojnie.htm
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- potrafi określić sytuację ziem polskich w roku 1944 i 1945
- ma wiedzę jak wyglądały pierwsze lata rządów komunistów w Polsce
- zna postanowienia konferencji w Jałcie i Poczdamie i ich wpływ na losy Polaków
- potrafi określić skutki II wojny światowej na ziemiach polskich
3. https://www.youtube.com/watch?v=sDr41kKVX0U (materiał filmowy o zimnej wojnie, niecała godzina)
Po zapoznaniu się z materiałem student:
-zna przyczyny i skutki zimnej wojny
-potrafi wskazać najważniejsze sytuacje konfliktowe w tym okresie W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl) Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia Krzysztof Surowiec
Witam,
Poniżej znajdują się Państwa oceny za prezentacje i referaty z pierwszej tury tematów.
Gratuluję ocen! I dziękuję bardzo za Państwa zdalną pracę!
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Surowiec
160432 |
4,5 |
156355 |
5,0 |
160435 |
5,0 |
160438 |
5,0 |
160439 |
5,0 |
160440 |
5,0 |
161720 |
5,0 |
160442 |
5,0 |
161721 |
5,0 |
138952 |
5,0 |
161723 |
5,0 |
160447 |
5,0 |
160448 |
5,0 |
160298 |
4,5 |
160449 |
5,0 |
160450 |
5,0 |
160451 |
5,0 |
160453 |
5,0 |
160454 |
5,0 |
160455 |
5,0 |
161728 |
5,0 |
160514 |
5,0 |
160459 |
5,0 |
160460 |
5,0 |
160461 |
5,0 |
160462 |
- |
160463 |
5,0 |
160464 |
5,0 |
160465 |
5,0 |
160466 |
5,0 |
160467 |
5,0 |
160468 |
5,0 |
161726 |
4,5 |
160471 |
5,0 |
165516 |
5,0 |
160472 |
5,0 |
161727 |
5,0 |
158203 |
5,0 |
161729 |
5,0 |
160474 |
5,0 |
DO ZAJĘĆ 30.04.20
Witam,
W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadanie do wykonania na nasz przedmiot.
Proszę o przygotowanie prezentacji na wybrany temat (wszystko jest w załączniku), opracowanie jej i przesłania mi do 15 maja 2020 r. na maila. Tak samo robimy jak przy pierwszej prezentacji tylko tematy są z lat 1945-2020.
Do najbliższego poniedziałku ocenię Państwa pierwsze prezentacje i referaty i podam oceny.
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl)
Wszelkie informacje od 17 marca br. znajdują się na mojej wizytówce (https://ks.v.prz.edu.pl/).
Z wyrazami szacunku,
Krzysztof Surowiec
Załączniki:
Wszystkie załączniki wygasną 29 czerwca 2020 11:49.
--
Wiadomość wysłana przez system USOS.
Łączna liczba adresatów tej wiadomości: 41
DO ZAJĘĆ 23.04.20
Witam, W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu małe zadanie
na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (23.04.20). Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami: 1. pdf Polacy ratujący Żydów w czasie II wojny światowej (od s. 6. w pdf) do 45. Można oczywiście więcej poczytać. Po zapoznaniu się z materiałami student: • potrafi podać przyczyny, dla których Żydzi musieli uciekać z gett, ukrywać się po tzw. stronie aryjskiej, • potrafi wymienić formy pomocy udzielanej Żydom przez Polaków, • zna możliwości i ograniczenia związane z ukrywaniem się Żydów i udzielaniem im pomocy w okupowanej Polsce, • wie, czym ryzykowali Polacy decydujący się na udzielenie pomocy zagrożonej ludności żydowskiej oraz co groziło ukrywającym się Żydom, • potrafi ocenić wagę pomocy świadczonej Żydom przez Polaków. Potrafi podać przyczyny utworzenia „Żegoty”, zna sylwetki jej głównych działaczy, • potrafi wymienić sposoby udzielania Żydom pomocy przez „Żegotę”, • wie, czym ryzykowali Polacy decydujący się na udzielenie pomocy zagrożonej ludności żydowskiej, • potrafi ocenić rolę „Żegoty” w czasie II wojny światowej 2. https://epodreczniki.pl/a/eksterminacja-ludnosci-zydowskiej-na-ziemiach-polskich-podczas-ii-wojny-swiatowej-z-europejska-perspektywa-w-tle/D15kvi0oP Po zapoznaniu się z materiałami student: - zna przyczyny i skutki eksterminacji ludności żydowskiej w czasie II wojny światowej - potrafi wymienić miejsca zagłady (hitlerowskie niemieckie obozy zagłady) - wie czym był Holokaust - zna postawy Żydów wobec eksterminacji W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl) Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia Krzysztof Surowiec
DO ZAJĘĆ 16.04.20
Witam,
W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu małe zadanie na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (16.04.20).
Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami:
1. pdf AGRESJA SOWIECKA NA POLSKĘ I OKUPACJA WSCHODNICH TERENÓW RZECZYPOSPOLITEJ (od s. 6. w pdf) do 50. Można oczywiście więcej poczytać.
Po zapoznaniu się z materiałami student:
-porządkuje i synchronizuje wydarzenia z lat 1939–1941 zarówno w odniesieniu
do historii powszechnej, jak i historii Polski;
-zna i rozumie pojęcia: pakt Ribbentrop–Mołotow, Układ o przyjaźni i granicach
między ZSRS a Niemcami, kolektywizacja, nacjonalizacja,
paszportyzacja, indoktrynacja;
-zna następujące postacie: Józef Stalin, Wiaczesław Mołotow, Joachim von Ribbentrop;
-zna i rozumie podstawowe założenia polityki Sowietów wobec obywateli polskich.
-zna w zarysie sytuację polityczną i narodowościową mieszkańców ziem II RP
okupowanych przez ZSRS w latach 1939–1941;
-zna i rozumie pojęcia: okupacja, sowietyzacja, deportacja, wysiedlenie, bieżeńcy,
NKWD, łagier, zbrodnia katyńska, kolektywizacja, nacjonalizacja, paszportyzacja,
indoktrynacja, eksterminacja, jeńcy wojenni;
-zna i rozumie podstawowe założenia polityki represji sowieckich wobec obywateli
polskich;
2. https://epodreczniki.pl/a/kampania-wrzesniowa/D2sACzXFF
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- zna etapy walki żołnierzy polskich z agresorami we wrześniu 1939 r.
- potrafi wskazać skutki kampanii wrześniowej
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl)
Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Krzysztof Surowiec
Załączniki:
Wszystkie załączniki wygasną 15 czerwca 2020 08:52.
Wiadomość wysłana przez system USOS.
Łączna liczba adresatów tej wiadomości: 41
DO ZAJĘĆ 02.04.20
Witam,
W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadanie na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (02.04.20).
Proszę o zapoznanie się z załączonymi materiałami:
1. pdf 1 Katyń - proszę przeczytać/zapoznać się od wprowadzenia (s. 6. w pdf) do 30. Można oczywiście więcej poczytać.
2. pdf 2 mapy Katyń - proszę się zapoznać z tymi dwiema stronami
Po zapoznaniu się z materiałami student:
• zna losy oficerów, którzy dostali się do niewoli sowieckiej: przebieg zbrodni na jeńcach polskich z obozów
w Kozielsku, Starobielsku i Ostaszkowie, popełnionej w Katyniu, Charkowie i Kalininie (Twerze);
• rozumie pojęcia i terminy: zbrodnia wojenna, zbrodnia przeciw ludzkości, zbrodnia ludobójstwa, mord
katyński, kłamstwo katyńskie, Golgota Wschodu;
• zna przyczyny rozstrzelania oficerów;
• potrafi wskazać na mapie miejsca, w których znajdowały się obozy, a także miejsca kaźni i pochówku ofiar
zbrodni katyńskiej, potrafi określić ile zginęło
• potrafi ocenić postawy oficerów polskich oraz postępowanie władz sowieckich;
3. https://epodreczniki.pl/a/sytuacja-miedzynarodowa-polski-przed-wybuchem-ii-wojny-swiatowej/DrhDIGE4p
Po zapoznaniu się z materiałami student:
- Potrafi wymienić główne założenia polityki zagranicznej Polski w latach 1935–1939.
- Wie jakie układy Polska zawarła przed wybuchem II wojny.
- Rozumie na czym polegała polityka równowagi II RP
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl)
Wszelkie informacje od 17 marca br. będą znajdować się na mojej wizytówce (https://ks.v.prz.edu.pl/).
Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Krzysztof Surowiec
Załączniki:
Wszystkie załączniki wygasną 1 czerwca 2020 12:25.
Wiadomość wysłana przez system USOS.
Łączna liczba adresatów tej wiadomości: 41
DO ZAJĘĆ 26.03.20
Witam,
W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu zadanie na kolejne zajęcia podczas pracy zdalnej (26.03.20).
Proszę o przygotowanie referatu 3-4 strony word'a (czcionka 12, times new roman, interlinia 1,5; tekst wyjustowany, akapity, imię i nazwisko oraz tytuł na górze, bez przypisów i bibliografii, bez map i obrazków), który będzie rozszerzał Państwa slajdy z prezentacji o bardziej szczegółowe informacje (Państwa wybrany temat). Proszę opracować go w ciągu dwóch tygodni i przesłać mi do 14 kwietnia 2020 r. na maila. Proszę korzystać również z książek, które Państwu wysłałem i z dzisiejszych nowych stron, które są poniżej w załącznikach oraz innych zasobów internetowych (google scholar, czasopisma).
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl)
Wszelkie informacje od 17 marca br. będą znajdować się na mojej wizytówce (https://ks.v.prz.edu.pl/).
Dodatkowe informacje do referatów:
https://ipn.gov.pl/pl/edukacja-1/portale-tematyczne
https://przystanekhistoria.pl/pa2/biblioteka-cyfrowa/biuletyn-ipn
https://ipn.gov.pl/pl/edukacja-1/wystawy
https://dzieje.pl/zagadnienia
Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Krzysztof Surowiec
DO ZAJĘĆ 19.03.20
Witam,
W związku zagrożeniem epidemiologicznym i brakiem zajęć dydaktycznych przesyłam Państwu warunki naszej pracy zdalnej i informacje o przedmiocie współ. hist. polit. (to są ćwiczenia 30 h).
Proszę o przygotowanie prezentacji na wybrany temat (wszystko jest w załączniku), opracowanie jej w ciągu dwóch tygodni i przesłania mi do poniedziałku 30 marca 2020 r. na maila.
W razie jakichkolwiek pytań proszę dzwonić 506055586, lub pisać maile (ks@prz.edu.pl)
Wszelkie informacje od 17 marca br. będą znajdować się na mojej wizytówce (https://ks.v.prz.edu.pl/).
Prześlę również Państwu książki w PDF mailowo, lub zamieszczę na wizytówce w materiałach do pobrania, o czym powiadomię Waszego Starostę.
Z wyrazami szacunku,
Krzysztof Surowiec
Załączniki: